30 Nisan 2012 Pazartesi

Medya'ya Eleştirel Yaklaşımda Sorulabilecek 5 Temel Soru

08.10.2011 tarihli Fanatik ve Fotomaç gazetelerinde Almanya ve Türkiye'nin karşı karşıya geldiği maçtan bahseden haberleri 5 temel soruya göre inceleyelim.



1) Medya aracılığı ile bu mesaj niye bana- bize gönderiliyor?
-Gönderilme tarihinde güncel ve milli bir olay olması dolayısıyla mesaj gönderilmiştir.
2) Bu mesajı kim yarattı, yaratılmasını istedi?-Dönemde halk tarafından milli bir bilinç uyandırmasından dolayı Fotomaç ve Fanatik gazetelerinin editörleri tarafından oluşturulması istenmiştir.

3) Bu mesajın bana ulaşabilmesi için ya da benim dikkatimi celbetmesi için ne teknikler kullanıldı?
-Milli bir duygu uyandırması yani mesajın içeriği dolayısıyla ilgi çekilmesi sağlanmış aynı zamanda görsel kaynakların kullanılması ve yazım aşamasında karşılaştırma tekniğini kullanılması da ilgi çekmesini sağlamıştır.(her iki gazete içinde)
4) Benim dışımdaki insanlar nasıl algılıyor bu mesajı?-Benim algıladığım gibi bir karşılaşma yorumlaması şeklinde algılayanlar olabileceği gibi(her iki gazete içinde geçerli) Türk oyuncularını aşağılayıcı bir tutum sergileyen bir yazı olduğunu da algılayabilirler(Fanatik gazetesi için).Türk oyuncularını destekleyen nitelikte bir yazı olduğunu algılayabilirler(Fotomaç gazetesi için).
5) Bu mesaj kimlerin, değer yargılarını, dünyaya bakış açılarını ve çıkarlarını içeriyor kimilerinkini içermiyor?-Bu haber için değer yargısı konusunda karşılaştırma yapmanın pek doğru olmasını düşünmesemde Fanatik gazetesinde Alman oyuncuların daha güzel oynadığından bahsederken bence Alman halkının gururunu okşayacak bir haber olmuştur fakat;Fotomaç gazetesinde Türk oyuncuların iyi oynadığını Alman oyuncuların şanslı olduğu için kazandığından bahsederken de Türk halkının gururunu okşayacak tarzda bir haber olduğunu söyleyebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder